اگر حسابی اعصاب‌تان به هم ریخته، موز بخورید

زمانی كه دیدید دكمه‌های لباس‌تان درست بسته نمی‌شوند، بروید سراغ موز. تحقیقات نشان داده یك موز متوسط 105 كالری و فقط 14 گرم قند دارد. همین مقدار شما را سیر كرده و قند خون را به شكل ملایمی بالا می‌برد. در ضمن همین موز 30 درصد ویتامین B6 مورد نیاز روزانه را تامین می‌كند. این ویتامین باعث می‌شود مقدار سروتونین تولید شده مغز اندكی افزایش یافته و توان مقابله با شرایط دشوار و اضطراب‌ها را در شما افزایش می‌دهد.

 اگر می‌خواهید کلیه تان سنگ نسازد، زرد‌آلود بخورید

هشت عدد زرد‌آلوی خشك حاوی 2 گرم فیبر و فقط 3 میلی‌گرم سدیم و 325 میلی‌گرم پتاسیم است كه همه این‌ها كمك می‌كنند مواد معدنی در ادرار تجمع پیدا نكرده و از تشكیل سنگ‌های اگزالات كلسیم جلوگیری شود. این سنگ‌ها شایع‌ترین نوع سنگ‌های كلیوی هستند. برای در امان ماندن از سنگ كلیه به‌خصوص اگر سابقه‌اش را دارید بقیه میان وعده‌ها را حذف كنید و برگه زردآلو بخورید.

 اگر فشار خون‌تان بالاست، كشمش بخورید

60 عدد كشمش تقریبا می‌شود یك مشت پر كه حاوی یك گرم فیبر و 212 میلی‌گرم پتاسیم است كه هر دو برای كنترل فشار خون بالا در قالب یك رژیم غذایی توصیه می‌شوند. مطالعات متعددی نشان داده كه پلی‌فنل‌های موجود در مواد‌غذایی مشتق از خانواده انگور مثل همین كشمش و آب انگور در حفظ سلامت قلبی عروقی تاثیر بسزایی دارند که كاهش فشار خون از آن جمله است.

 اگر از سروصدای معده رنج می‌برید، ماست بخورید

یك فنجان و نیم ماست طبیعی (كم‌چرب/پروبیوتیك) غذا را به شكل موثری از دستگاه گوارش عبور می‌دهد. از سوی دیگر ماست‌های پروبیونیك قابلیت هضم غذا به‌ویژه لبنیات و حبوبات را در روده‌ها بهبود می‌بخشند. همان‌طور كه می‌دانید این غذاها عامل ایجاد گاز در دستگاه گوارشی هستند و در نتیجه با خوردن ماست از این مزاحمت دور می‌مانید.

 اگر بیش از حد سرفه می‌كنید، عسل بخورید

در مطالعه‌ای كه توسط دانشمندان آمریكایی انجام گرفته، مشخص شده 2 قاشق چای‌خوری عسل قهوه‌ای و غلیظ بسیار موثرتر از داروهای بدون نسخه ضد‌سرفه، شدت و دفعات سرفه‌های شدید را در كودكان كاهش می‌دهد. آنتی‌اكسیدان‌های موجود در عسل و عوامل ضد‌میكروبی موجود در آن التهاب بافت‌های گلو را كاهش داده و بیمار را آرام می‌كند. البته به شرطی كه عسل واقعا طبیعی باشد!

 اگر همیشه احساس خستگی می‌كنید، فلفل دلمه‌ای قرمز بخورید

فلفل دلمه‌ای قرمز غنی از ویتامین C است. مطالعات نشان داده، ویتامین C بهترین ماده برای مقابله با استرس‌هایی است كه به واسطه رادیكال‌های آزاد ایجاد می‌شوند. از سوی دیگر ویتامین C در عین برطرف كردن خستگی، نقشی اساسی در سوخت و ساز آهن برعهده دارد كه به بدن كمك می‌كند اكسیژن بیشتری وارد جریان خون شود. كمبود اكسیژن یكی از اصلی‌ترین دلایل خستگی و ضعف بدنی است.

 اگر می‌ترسید سرطان معده بگیرید، كلم بخورید

مطالعه‌ای كه در سال 2002 در دانشگاه جانز‌هاپكینز صورت گرفته نشان داده، یك تركیب بسیار قدرتمند موجود در كلم به نام سولفورافان، هلیكو‌باكتر پیلوری(باكتری عامل زخم معده و روده) را پیش از ورود به دستگاه گوارش تحت‌تاثیر خود قرار می‌دهد و از كار می‌اندازد و حتی شاید در پیشگیری از ایجاد سرطان‌های دستگاه گوارش هم موثر باشد. یك فنجان پر از كلم 34 كالری دارد و 3 گرم فیبر و 75 درصد از نیاز روزانه به ویتامین C را تامین می‌كند.

 اگر مشكل سخت دارید، انجیر بخورید

4 عدد انجیر خشك 3 گرم فیبر دارد كه باعث تنظیم حركات روده بزرگ و دفع بهتر می‌شود. خوردن این میوه باعث پیشگیری از عود مجدد هموروئید می‌شود. همچنین این مقدار انجیر 5 درصد پتاسیم و 10 درصد منگنز مورد نیاز روزانه را تامین می‌كند.

 اگر دارای مشکلات شكمی هستید، ریحان بخورید

مطالعات نشان داده، ماده شیمیایی اوژنول موجود در ریحان باعث از بین رفتن و پیشگیری دل درد، حالت تهوع، كرامپ‌های شكمی یا اسهال می‌شود. علت این موضوع از بین رفتن برخی از باكتری‌ها از جمله سالمونلا و لیستریا توسط اوژنول است. اوژنول یك ماده ضد‌اسپاسم است كه می‌تواند باعث بهبود كرامپ‌های شكمی شود. هر طور كه دوست دارید ریحان را بخورید.

 اگر دچار كم‌خوابی هستید، گوشت بوقلمون بخورید

حدود 85 گرم گوشت بوقلمون تقریبا حاوی كل تریپتوفان مورد نیاز روزانه بدن است. اسید آمینه تریپتوفان ماده‌ای ضروری است كه باعث تولید سروتونین و ملاتونین می‌شود كه هر دوی این‌ها باعث تنظیم خواب می‌شوند. مطالعات نشان داده افرادی كه از بی‌خوابی یا كم‌خوابی رنج می‌برند دچار كمبود تریپتوفان هستند.

 اگر می‌خواهید از كسالت دور شوید، ماهی تن بخورید

85 گرم از ماهی تن كنسرو شده حاوی حدود 800 میلی‌گرم امگا3 است. محققان معتقدند، امگا3 باعث رفع كسالت روحی و پیشگیری از اضطراب و بالارفتن روحیه می‌شود. اسیدهای چرب موجود در ماهی، توسط متخصصان تغذیه با عنوان درمانی موثر برای افسردگی توصیف شده است. خوردن ماهی تن با مقدار كمی نان تاثیر بهتری دارد چون كربوهیدرات موجود در نان، سروتونین خون را افزایش داده و باعث بهبود روحیه و دور شدن احساس كسالت می‌شود.

 اگر همیشه از حالت تهوع رنج می برید، چای زنجبیلی بخورید

مطالعات متعددی نشان داده، یك‌چهارم قاشق چای‌خوری پودر زنجبیل، نصف قاشق چای‌خوری ریشه خرد شده زنجبیل یا یك فنجان چای زنجبیل باعث كاهش حالت تهوع ناشی از بیماری حركت و حالت تهوع سفر و بارداری می‌شود. محققان هنوز به‌درستی نمی‌دانند چه ماده‌ای در زنجبیل باعث سركوب حالت تهوع می‌شود اما به‌هرحال این ماده بی‌خطر بوده و فاقد عوارض جانبی معمول داروهای ضد‌تهوع است.

 اگر دچار سوزش معده هستید، چای بابونه بخورید

چای بابونه باعث بهبود التهاب، اسپاسم و گاز دستگاه گوارش می‌شود. 2 قاشق چای‌خوری بابونه را به‌مدت 20 دقیقه در آب جوش دم كنید و كمی كه خنك شد میل كنید. برای برطرف شدن این مشكل لازم است چند بار در روز چای بابونه بخورید.



برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, | 10:20 | نویسنده : ژیلا |

 

 

 

 

http://www.cianshop.com?rgm=yaldash&p_id=3335

 

  

 

از بین برنده سفیدی مو استراتژی
STRATEGY PROGRESSIVE
محصول استرالیا
discreet
فقط بعد از 3 هفته مصرف ، سفیدی موهای شما از بین می رود ، بدون اینکه شما از رنگ مو استفاده کنید. استفاده از Strategy موجب افزایش فعالیت رنگ دانه ها در فولیکوهای مو می شود این عمل در یک پروسه زمانی 3 هفته ای موجب بازگشت مو به رنگ طبیعی می شود. در ضمن این لوسیون باعث تقویت مو و ضد شوره نیز می باشد..دیسکریت سازنده لوسیون های تقویتی مانند : رنگ موی استراتژی ، استراتژی دیسکریت دراسترالیا می باشد.

 


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 30 بهمن 1390برچسب:, | 8:18 | نویسنده : ژیلا |

امواج تشعشی چگونه توسط گوشی موبایل تولید می شود؟

o امواج تشعشعی توسط آنتن گوشی در همه جهات پراکنده مشوند.
o بیشتر امواج در فضا از بین می روند.
o بخشی از امواج توسط آنتن های مخابرات دریافت میش وند.
o بخشی از انرژی نیز توسط مغز فرد دریافت میشود.

امواج الکترومغناطیسی ساطع شده از آنتن موبایل
نکته: گوشی های موبایل برای برقراری تماس از امواج الکترومغناطیسی کوچکی استفاده میکنند. لذا افزایش استفاده از موبایل در به خطر افتادن سلامتی شما بسیار تاثیرگذار است.


کمیته ارتباطات بین الملل استانداردی را بنام “SAR” برای تعیین حد مجاز و قابل قبول تشعشع ساطعی از دستگاه ها تعریف کرده است که در آن میزان حد مجاز برای گوشی های همراه نباید بیشتر از ۱٫۶W/Kg باشد. هرچه میزان SAR گوشی شما کمتر باشد، برای سلامتی شما بهتر است. و  سلامتی شما را کمتر تهدید میکند.
۳ راه برای اطلاع از میزان SAR گوشی شما وجود دارد:
۱٫ دفترچه گوشی همراه
۲٫ به این سایت بروید و نوع گوشی خود را انتخاب کنید تا میزان SAR گوشی تان را پیدا کنید.
http://www.mmfai.info/public/sar.cfm
3. به سایت زیر بروید و شماره FCC ID گوشیتان را که در زیر باطری گوشی نوشته شده را وارد کنید.
http://www.fcc.gov/oet/ea/facid/

میزان گرمای تولید شده توسط گوشی های همراه

اثرات گرمایی
مقایسه میزان گرمای بوجود آمده بعد از ۱۵ دقیقه تماس را با حالت عادی در تصویر زیر میبینید. این اثرات گرمایی بدلیل ساطع شدن همان امواج الکترومغناطیسی بوجود می آیند.

اثرات تلفن همراه بر فرد

نکات زیر را مد نظر قرار دهید:
امروزه استفاده از تلفن همراه اجتناب ناپذیر است، ولی رعایت نکاتی که شما را تاحدی از این خطرات مصون دارد مستلزم شناخت راهکارهای آن است. لطفا به نکات زیر توجه کنید.

استفاده از هندزفری

بهترین راهکار برای کم کردن دریافت اشعه های مضر الکترومغناطیسی موبایل استفاده از هندزفری است.

موبایل را پایین نگه دارید
اگر با دستتان کل سطح موبایل را بگیرید، میزان دریافت و ارسال امواج کاهش می یابد لذا دستگاه برای جبران آن، قدرت امواج را بالاتر می برد. بنابراین پیشنهاد میشود موبایلتان را از پایین نگه دارید تا امواج ساطعی دارای کمتر قدرت باشند.

مکان مناسب
به تصویر زیر نگاه کنید. بله… همانطور که میبینید اگر در مکان بسته ای باشید دستگاه برای ارسال سیگنال قدرت بیشتری را صرف میکند و نتیجه آن ساطع شدن امواج بیشتر است.

زیاد صحبت نکنید
امواجی که شما به صورت مستقیم در معرض آن قرار دارید نسبت مستقیمی با زمان صحبت کردن شما با تلفن دارد. لذا برای کم کردن این اثرات و حفظ سلامتی و البته “پول” خود، از صحبت های طولانی پرهیز کنید.

مکان های خطرناک برای استفاده از موبایل

o هیچگاه درحال رانندگی با موبایل صحبت نکنید. بهتر است اتومبیل خود را متوقف کنید و بعد صحبت نمایید.
o در مکانهایی که دستگاه های الکترونیکی زیادی وجود دارد از موبایلتان استفاده نکنید. مثل بیمارستان، فرودگاه و …
o در حمام از موبایل استفاده نکنید.
o به کودکان اجازه ندهید تماس طولانی مدت با موبایلتان داشته باشند. کودکان بیشتر در معرض خطر هستند.

منبع http://www.weare.ir/

 


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 29 بهمن 1390برچسب:, | 8:26 | نویسنده : ژیلا |

پسرک از پدر بزرگش پرسید : پدر بزرگ درباره چه می نویسی ؟

پدربزرگ پاسخ داد :درباره تو پسرم ، اما مهمتر از آنچه می نویسم ، مدادی است که با آن می نویسم . می خواهم وقتی بزرگ شدی ، تو هم مثل این مداد بشوی !

پسرک با تعجب به مداد نگاه کرد و چیز خاصی در آن ندید :- اما این هم مثل بقیه مداد هایی است که دیده ام !

پدر بزرگ گفت : بستگی داره چطور به آن نگاه کنی ، در این مداد پنج صفت هست که اگر به دستشان بیاوری ، برای تمام عمرت با دنیا به آرامش می رسی :

صفت اول : می توانی کارهای بزرگ کنی ، اما هرگز نباید فراموش کنی که دستی وجود دارد که هر حرکت تو را هدایت می کند . اسم این دست خداست ، او همیشه باید تو را در مسیر اراده اش حرکت دهد .

صفت دوم : باید گاهی از آنچه می نویسی دست بکشی و از مداد تراش استفاده کنی . این باعث می شود مداد کمی رنج بکشد اما آخر کار ، نوکش تیزتر می شود ( و اثری که از خود به جا می گذارد ظریف تر و باریک تر ) پس بدان که باید رنج هایی را تحمل کنی ، چرا که این رنج باعث می شود انسان بهتری شوی .

صفت سوم : مداد همیشه اجازه می دهد برای پاک کردن یک اشتباه ، از پاک کن استفاده کنیم . بدان که تصحیح یک کار خطا ، کار بدی نیست ، در واقع برای اینکه خودت را در مسیر درست نگهداری ، مهم است .

صفت چهارم : چوب یا شکل خارجی مداد مهم نیست ، زغالی اهمیت دارد که داخل چوب است . پس همیشه مراقب باش درونت چه خبر است.

و سر انجام پنجمین صفت مداد : همیشه اثری از خود به جا می گذارد . بدان هر کار در زندگی ات می کنی ، ردی از تو به جا می گذارد و سعی کن نسبت به هر کار می کنی ، هشیار باشی و بدانی چه می کنی .

 

 

 


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:, | 14:33 | نویسنده : ژیلا |

ابتدا یك ماشین حساب آماده كنید تا با هم پیش رویم.ماشین حساب موبایل هم می شود.

1.هفت رقم شماره ی تلفن خود را در نظربگیرید.
2.حالا سه رقم اول آن را وارد ماشین حساب كنید.یعنی اگر تلفن شما 1234567 باشد 123 را در ماشین حساب وارد كنید.
3.حالا این سه رقم را در 80 ضرب كنید و حاصل را با 1 جمع كنید.
4.عدد به دست آمده را در 250 ضرب كنید.
5.حالا چهار رقم پایانی تلفن خود رابا عدد به دست آمده جمع كنید. یك بار دیگر چهار رقم پایانی شماره ی خود را با آن جمع كنید.
6.عدد 250 را از حاصل به دست آمده كم كنید.
7.حالا حاصل را تقسیم بر 2 كنید.
حالا این شماره برای شما آشنا نیست؟


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:, | 8:23 | نویسنده : ژیلا |

 

 

 

 

آلفرد نوبل از جمله افراد معدودی بود که این شانس را داشت تا قبل از مردن، آگهی وفاتش را بخواند! حتما می دانید که نوبل مخترع دینامیت است. زمانی که برادرشلودویگ فوت شد، روزنامه‌ها اشتباهاً فکر کردند که نوبل معروف مخترعدینامیت) مرده است. آلفرد وقتی صبح روزنامه ها را می‌خواند با دیدن آگهی صفحه اول، میخکوب شد: آلفرد نوبل، دلال مرگ و مخترع مر‌گ آور ترین سلاح بشری مرد

آلفرد، خیلی ناراحت شد. با خود فکر کرد: آیا خوب است که من را پس از مرگ این گونه بشناسند؟

سریع وصیت نامه‌اش را آورد. جمله‌های بسیاری را خط زد و اصلاح کرد. پیشنهاد کرد ثروتش صرف جایزه‌ای برای صلح و پیشرفت‌های صلح آمیز شود.

امروزه نوبل را نه به نام دینامیت، بلکه به نام مبدع جایزه صلح نوبل، جایزه‌های فیزیک و شیمی نوبل و ... می‌شناسیم. او امروز، هویت دیگری دارد.

یک تصمیم، برای تغییر یک سرنوشت کافی است

ساعتی اندیشیدن برتر از هفتاد سال عبادت است

 

 


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:, | 10:42 | نویسنده : ژیلا |

غریق نجات

فرهاد و هوشنگ هر دو بیمار یک آسایشگاه روانى بودند. یکروز همینطور که در کنار استخر قدم مى زدند فرهاد ناگهان خود را به قسمت عمیق استخر انداخت و به زیر آب فرو رفت.

هوشنگ فوراً به داخل استخر پرید و خود را در کف استخر به فرهاد رساند و او را از آب بیرون کشید.
وقتى دکتر آسایشگاه از این اقدام قهرمانانه هوشنگ آگاه شد، تصمیم گرفت که او را از آسایشگاه مرخص کند.
هوشنگ را صدا زد و به او گفت: من یک خبر خوب و یک خبر بد برایت دارم. خبر خوب این است که مى توانى از آسایشگاه بیرون بروى، زیرا با پریدن در استخر و نجات دادن جان یک بیمار دیگر، قابلیت عقلانى خود را براى واکنش نشان دادن به بحرانها نشان دادى و من به این نتیجه رسیدم که این عمل تو نشانه وجود اراده و تصمیم در توست.  و اما خبر بد این که بیمارى که تو از غرق شدن نجاتش دادى بلافاصله بعد از این که از استخر بیرون آمد خود را با کمر بند حولة حمامش دار زده است و متاسفانه وقتى که ما خبر شدیم او مرده بود.
هوشنگ که به دقت به صحبتهاى دکتر گوش مى کرد گفت: او خودش را دار نزد. من آویزونش کردم تا خشک بشه...
حالا من کى مى تونم برم خونه‌مون ؟


 


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 25 بهمن 1390برچسب:, | 10:21 | نویسنده : ژیلا |


 

 

فردی از پروردگار درخواست نمود تا به او بهشت و جهنم را نشان دهد خدا پذیرفت.

او را وارد اتاقی نمود که جمعی از مردم در اطراف یک دیگ بزرگ غذا نشسته بودند. همه گرسنه، ناامید و در عذاب بودند. هرکدام قاشقی داشت که به دیگ می رسید ولی دسته ی قاشق ها بلندتر از بازوی آن ها بود، بطوری که نمی توانستند قاشق را به دهانشان برسانند!
عذاب آن ها وحشتناک بود. آنگاه خداوند گفت: اکنون بهشت را به تو نشان می دهم.

او به اتاق دیگری که درست مانند اولی بود وارد شد. دیگ غذا، جمعی از مردم، همان قاشقهای دسته بلند. ولی در آنجا همه شاد و سیر بودند.
آن مرد گفت: نمی فهمم؟ چرا مردم در اینجا شادند در حالیکه در اتاق دیگر بدبخت هستند، باآنکه همه چیزشان یکسان است؟
خداوند تبسمی کرد و گفت: خیلی ساده است، در اینجا آن ها یاد گرفته اند که یکدیگر را تغذیه کنند.
هر کس با قاشقش غذا در دهان دیگری می گذارد، چون ایمان دارد کسی هست در دهانش غذایی بگذارد.


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:, | 9:25 | نویسنده : ژیلا |

 

با وجودی که تغییرات جسمی و روحی بعنوان بخشی از پروسه پیری، اجتناب ناپذیر هستند اما واقعیت این است که غذاهایی که ما می‌خوریم یا نمی‌خوریم در سرعت بخشیدن به این روند پیری نقش دارند به طوری حتی گاهی ممکن است زودتر از رسیدن به سن پیری، دچار علائم سالخوردگی بشویم.

 

 به گزارش سلامتستان به نقل از مقاله ای از نشریه تخصصی Shine، دکتر دیوید کاتز از متخصصان علوم پزشکی و رییس بخش مطالعات پیشگیری در دانشگاه ییل، در این باره می‌گوید: این پیری زودرس مشخص است؛ چون ما خیلی زیاد از غذاهای فرآوری شده استفاده می‌کنیم.

غذاهای فرآوری شده اغلب حاوی کالری زیاد اما مقادیر اندکی از ریزمغذی‌های ضروری مثل امگا -۳ و ویتامین ۱۲B هستند. بنابراین ما در دریایی از دسترسی‌ها با جزیره‌هایی از کمبودها و فقدان‌ها روبه‌رو می‌شویم.

در این مقاله فهرستی از چهار خطای تغذیه‌ای ارائه شده که این خطاها باعث می‌شوند انسان زودتر پیر شود در حالی که با مشورت با دکتر می‌توان این خطاها را شناسایی کرده و با تنظیم آنها در رژیم غذایی یا افزودن مکمل‌ها، جوانتر به نظر رسید و جوانی را احساس کرد.

-‌ خطای اول: اشتباه اول این است که شما از خوردن تمام انواع پروتئین‌های حیوانی پرهیز می‌کنید اما چرا این اشتباه منجر به پیری زودرس می‌شود، چون ممکن است با فقدان ویتامین ۱۲B مواجه شوید که برای تولید انرژی در بدن ضروری است. این ویتامین فقط در غذایی یافت می‌شود که منشا حیوانی دارند و به تنظیم متابولیسم و تولید انرژی کمک می‌کند و در ضمن کلید حفظ سلامت مغز و سیستم عصبی است. خستگی یکی از علائم اصلی کمبود ویتامین ۱۲B است و معمولا در افرادی رخ می‌دهد که پروتئین حیوانی زیادی استفاده نمی‌کنند.

 دکتر دانی فروگ، دستیار رییس پزشکی در مرکز طول عمر پریتیکین در میامی خاطرنشان کرد: جویدن مقادیر زیادی از آنتی اسیدها برای تسکین سوزش سردل نیز می‌تواند منجر به کمبود ویتامین ۱۲B شود چون آنتی اسیدها جذب این ویتامین را دچار اختلال می‌کنند.

-‌ راه‌حل غذایی: مصرف دو نوبت مواد غذایی بدون چربی مثل شیر یا ماست بدون چربی و ۳ تا ۴ اونس پروتئین لخم در روز برای حل این مشکل مفید است. بهترین منابع غذایی حاوی ویتامین ۱۲B شامل غذاهای دریایی مثل ماهی، میگو و صدف‌ها و همچنین گوشت لخم ماهی و گوساله و همچنین غلات غنی شده هستند.

-‌ راه حل مکملی: مصرف ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میکروگرم از این ویتامین به طور روزانه در قالب قرص‌های مکمل، کمبود آن را در بدن جبران می‌کند.

-‌ خطای دوم: خودداری از مصرف مکمل‌هاست، اما چرا این خطا موجب پیری زودرس می‌شود؟ چون برخی از این مکمل‌ها مثل منگنز و مس از بروز دردهای مفصلی جلوگیری می‌کنند اما بسیاری از افراد از مصرف این مکمل‌ها غفلت می‌کنند. به گفته متخصصان منگنز و مس هر دو برای حفظ سلامت غضروف‌ها و انعطاف پذیری مفاصل مفید و ضروری هستند. در بسیاری از موارد مصرف آنها آسیب‌های مفصلی را بهبود بخشیده و دردهای این مناطق از بدن را برطرف می‌سازد.

-‌ راه‌حل غذایی: مغز خشکبار، گوشت بدون چربی و اسفناج منابع غنی از این املاح هستند اما معمولا ما به اندازه کافی از این خوراکی‌ها نمی‌خوریم تا نیازمان به این املاح برطرف شود بنابراین نیاز به مصرف مکمل‌ها همیشه وجود دارد.

- راه حل مکملی: مصرف روزانه دو میلی گرم مس و ۵ میلی گرم منگنز در روز ضروری است. ظرف ۲ تا ۳ ماه پس از مصرف این مکمل‌ها درد کمتری را در مفاصل خود احساس خواهید کرد.

- خطای سوم پرهیز  از خوردن ماهی و چربی است. ماهی و روغن‌های مفید مثل روغن زیتون بهترین منبع اسیدهای چرب امگا – ۳ و ضروری برای بدن هستند که معمولا تا حد زیادی مانع از تحلیل رفتن حافظه می‌شوند. به گفته متخصصان مرکز پزشکی دانشگاه آریزونا در آمریکا، این اسیدهای چرب در واقع بخشی از عناصر اصلی تشکیل دهنده مغز هستند که اگر به اندازه کافی در رژیم غذایی ما وجود نداشته باشند ساختار و عملکرد مغز به تدریج ضعیف می‌شود و حافظه آسیب می‌بیند.

- راه‌حل غذایی: در ابتدا مصرف غذاهای تصفیه شده و فرآوری شده را تا حد امکان کاهش دهید و غذاهای خود را با روغن‌های طبیعی مثل روغن زیتون طبخ کنید. سپس در هر هفته مصرف ماهی‌های مفید مثل ماهی آزاد و ساردین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. بعلاوه خوردن دانه کتان، غلات سبوس‌دار و گردو و بادام نیز برای دریافت این چربی‌های مفید توصیه می‌شود. مصرف یک قاشق غذاخوری گردو ۵ روز در هفته و ۹ تا ۱۲ عدد بادام، ۴ نوبت در هفته کافی است.

- راه حل مکملی: توصیه می‌شود که در روز حداقل ۲۰۰۰ میلی گرم روغن ماهی مصرف شود و کپسول‌های حاوی این روغن ترکیبی از دو اسید DHA و EPA را داشته باشند.

- خطای چهارم: علاقه کلی مردم به غذاهای بسته بندی شده است. غذاهای بسته بندی شده در واقع حاوی ترکیباتی هستند که موجب بالا رفتن فشار خون می‌شوند. غذاهای بسته بندی نمک زیادی دارد که به بدن بویژه به کلیه‌ها آسیب وارد می‌کند. در این وضعیت عدم تعادل بین نمک و پتاسیم به رگ‌های خونی آسیب می‌رساند و در نتیجه موجب بالا رفتن فشار خون می‌شود.

راه حل غذایی: در روز بیش از ۱۵۰۰ میلی گرم سدیم (نمک) مصرف نکنید و حداقل هفت تا ۹ وعده در روز از میوه‌ها و سبزی‌های تازه استفاده کنید.

 


برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 23 بهمن 1390برچسب:, | 8:22 | نویسنده : ژیلا |




گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


اگر به سلامت زیستی اهمیت می دهید و دوست ندارید به این زودیها گوهر ارزشمند سلامتی را از دست بدهید، فقط کافیست به آخرین دستاوردهای متخصصین مرکز ملی هدایت (ارتقاء) سلامت و رفتار شناسی توکیو توجه کنید!

آنها می گویند :

1. هرگز سیگار نکشید و اگر میکشید، نیمه آخر آن را به هیچ وجه نکشید.

2. در حمام هیچگاه مستقیما زیر دوش آب گرم نفس نکشید. کلر یک قاتل تدریجی است.

3. هنگام شارژ موبایل ابتدا شارژر را به گوشی وصل کنید و سپس آن را به برق وصل کنید. بهتر است موبایل خاموش باشد.

4. چای بیشتر از یک روز مانده را اصلا ننوشید.


5. هنگام روشن کردن کولر اتومبیل خود ابتدا به مدت حداقل 5 دقیقه پنجره ها را باز بگذارید و در پمپ بنزین ها هم کولر را خاموش نمایید.

6. غذای خود را بیشتر از یکبار در مایکروفر گرم نکنید و بعد از آن در صورت عدم استفاده دور بریزید.


7. با حیوانات خانگی تعامل مثبت داشته باشید. آنها ممکن است از خیلی از انسانها سالمتر و تمیزتر باشند. عوامل مشترک زیاد آنها با انسانها میتواند به شکل واکسن در بدن عمل کند.

8. هنگام غذا بین هر لقمه حداقل 1 دقیقه فاصله بگذارید و دو ساعت قبل و بعد از غذا و هنگام آن نوشیدنی ننوشید.


9. هنگام حرکت اتومبیل، پنجره ها را تماما باز نکنید تا هوا بصورت باد وارد مجاری تنفسی نگردد.

10. لوازم آرایشی را بیشتر از 5 ساعت بر روی پوست خود باقی نگذارید. سلولهای پوستی نیاز به تعرق و تنفس دارند. در منزل نیز تا حد امکان از لباسهای گشاد، راحت و باز استفاده نمایید.


11. در صورتیکه هر روز استحمام نمی کنید، موهای خود را بیش از یکبار در شبانه روز شانه نکنید. مراقب ورود شوره سر (حتی بصورت نامرئی) به چشمها و مجرای تنفسی خود باشید.

12. هنگام دویدن و راه رفتن سر خود را بالا نگهدارید. هنگام نشستن و خوابیدن برعکس سر خود را پایین نگهدارید.


13. توجه بیش از حد به وزن، سودمند نیست. بدن انسان قادر است بصورت خودکار میزان ورودی، جذب و میزان دفع را تنظیم نماید و اشتهای طبیعی نیز متناسب با آن میباشد. هرچه قدر دوست دارید بخورید.

14. اگر نیاز مالی ندارید، لازم نیست روزی 8 ساعت کار کنید. بهترین تعداد ساعات کاری بین 5 الی 6 ساعت میباشد.


15. هرگز پشت مانیتورهای قدیمی که روشن هستند قرار نگیرید. ضرر آنها از خیلی از دستگاههای عکسبرداری بیشتر است.

16. ورزش و تحرک در ابتدای صبح نه تنها سودمند نیست بلکه خطرناک نیز هست. سعی کنید آن را در حداقل 3 ساعت بعد از بیداری و یا عصر انجام دهید.


17. توجه بیش از حد به امور سیاسی، ورزشی و اقتصادی برای سلامت روان مضر بوده و در دراز مدت به علت عدم امکان تسلط بر کنترل آنها، باعث اختلالات روانی میگردد.

18. معجزه جواهر آلات برای خانمها را فراموش نکنید. حتی اگر صرفا به دیدن آنها باشد.


19. هیچگاه به پهلو نخوابید. سعی کنید در جهت عمود بر محور مغناطیسی زمین بخوابید.

20. از خوردن غذاهایی که مشکوک به استفاده از فراورده های گوشتی هورمونی هستند در حد امکان پرهیز کنید.

برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, | 14:20 | نویسنده : ژیلا |

زوجي در انگلستان با لباس و آرايشي شبيه به شرك و پرنسس فيونا امروز به عقد هم درامدند.آرايش اين زوج 3 ساعت طول كشيده است..اين زوج با همراهي 100 نفر كه انها نيز با پوشيدن لباس هاي شخصيت هاي كارتون شرك در جشن اين زوج شركت كردند.

كريستين انگلند 40 ساله امروز با نامزدش كيت گرين 44 ساله ازدواج كردند. كريستين در اين باره مي گويد اين ايده ابتدا به ذهن من رسيد زيرا كيت واقعا شبيه شرك بود و كيت افزود : چه كسي فكر مي كنه كه بتونه شبيه يك ديو به نظر برسه ؟برايم بسيار عجيب بود ولي واقعا لذتبخش بود.

 


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب:, | 14:2 | نویسنده : ژیلا |

از افزودن نمک به ماده غذایی قبل از سرخ کردن آن بپرهیزید، نمک نقطه دود روغن را پایین می آورد و باعث می شود روغن زودتر تخریب شود. همچنین نمک باعث می شود رطوبت در سطح غذا جذب شود و وقتی غذا به درون روغن اضافه شد، روغن به بالا پاشیده شود. اگر لازم باشد، نمک را می توان قبل از خوردن اضافه نمود.
 از ظروف آلومینیومی برای سرخ کردن غذا و نگهداری روغن استفاده نکنید. نمک بکار رفته در غذا باعث تخریب ظروف آلومینیومی شده و باعث می شود آلومینیوم به درون روغن وارد شود که مسمومیت زاست. از ظروف آهنی و مسی هم اجتناب کنید، زیرا روند تخریب روغن را تسریع می کنند.
از انباشتن زیاد مواد غذایی در روغن اجتناب کنید، زیرا باعث می شود حرارت روغن پایین بیاید و روغن قبل از تشکیل لایه عایق به داخل غذا نفوذ کرده و غذا چرب شود.
 

 


برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 18 بهمن 1390برچسب:, | 9:13 | نویسنده : ژیلا |
 

 

اگر می‌خواهید وزنتان را کاهش دهید بهتر است بدانید که فقط با کم خوردن این کار میسر نمی‌شود بلکه می‌توانید با افزودن برخی از مواد خوراکی موثر، وزن خود را بیشتر و سریعتر کم کنید.

 به گزارش سلامتستان به نقل از مجله تغذیه، کارشناسان تغذیه در این مقاله جدید ۱۰ ماده خوراکی را معرفی کرده‌اند که اگر آنها را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید موفق می‌شوید تا چند کیلو اضافه وزن خود را کاهش دهید و زودتر لاغر شوید.

در این مقاله فهرست این ۱۰ ماده معجزه‌گر منتشر شده است:

-‌ فلفل تند: افزودن مقداری فلفل تند به غذای روزانه به کم کردن وزن کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که اگر در هنگام صبح یک صبحانه تند و فلفلی را انتخاب کنید در وعده ناهار حجم غذای کمتری را تهیه کرده و می‌خورید. به نظر می‌رسد ماده موجود در فلفل تند و قرمز موسوم به «کاپسایسین» این تاثیر را بر جای می‌گذارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این ماده در واقع اشتها را کاهش می‌دهد. به گفته کارشناسان؛ تخم مرغ فلفلی در وعده غذایی صبحانه می‌تواند گزینه مناسبی برای این منظور باشد.

-‌ گریپ فروت: کارشناسان در آزمایشات خود دریافته‌اند که خوردن نصف میوه گریب فروت قبل از هر وعده غذایی و یا نوشیدن آب این میوه سه نوبت در روز می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. این میوه سحرآمیز حاوی فیتو موادشیمیایی است که باعث کاهش میزان انسولین می‌شوند و بدن را ترغیب می‌کنند که به جای ذخیره چربی، کالری‌ها را سوزانده و به انرژی تبدیل کند.

-‌ دارچین: این ادویه مفید و بی‌نظیر نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند بلکه خواص بسیار دیگری نیز برای سلامتی دارد. این ادویه روی ترشحات انسولینی تاثیر می‌گذارد. بعلاوه برای بهره‌مندشدن از مزایای دارچین نیازی به مصرف مقدار زیاد آن نیست بلکه با خوردن مقادیر بسیار کمی می‌توان از این خواص سودمند بهره‌مند شد. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف فقط یک چهارم قاشق چایخوری دارچین در روز برای پایین آوردن قندخون، کلسترول و چربی تری گلیسیرید کافی است.

-‌ چای رازیانه: رازیانه نیز علاوه بر کمک به کاهش وزن مزایای بسیاری برای بدن دارد. رازیانه نیز علاوه بر کمک به کاهش وزن مزایای بسیاری برای بدن دارد. این گیاه منبع غنی از املاحی چون پتاسیم، منگنز و کلسیم و همچنین ویتامین‌های B و C است. اما در مورد کاهش وزن این گیاه تاثیردوگانه دارد به طوری که هم اشتها را کاهش می‌دهد و هم متابولیسم و سوخت وساز مواد غذایی را در بدن افزایش می‌دهد که هر دو فرآیند برای از دست دادن وزن اضافی مفید هستند.

- سالاد: مصرف سالاد حاوی کالری اندک قبل از خوردن هر وعده غذایی به کاهش وزن کمک می‌کند. در واقع سالاد پیش از غذا حجم زیادی از معده را پر می‌کند و باعث می‌شود که زودتر احساس سیری کنید که به این ترتیب از حجم غذایتان کاسته می‌شود.

- چای سبز: این نوشیدنی اثرات مطلوب چندگانه روی بدن دارد. مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن ۵ فنجان چای سبز در روز کمک می‌کند که وزنتان را به میزان زیادی کم کنید و نکته جالب اینکه بیشتر این کاهش وزن در ناحیه دور شکم اتفاق می‌افتد.

- کرفس: این سبزی منبع غنی از فیبر خوراکی و فولیت است که مصرف آن به همراه سالاد یا بعنوان میان وعده برای کم کردن وزن توصیه می‌شود.

- عدس: این ماده غذایی در عین حال که شما را خوب سیر می‌کند اما معده‌تان را انباشته از کالری نخواهد کرد و البته ارزش غذایی بالایی نیز دارد. اغلب اوقات می‌توان عدس را جایگزین گوشت گرد. عدس هم مانند کرفس حاوی فیبر و فولیت زیاد است که احساس سیری را در مصرف کننده ایجاد می‌کند.

- شکلات تلخ: شکلات تلخ برخلاف سایر انواع شکلات هم کالری پایین و هم چربی اندکی دارد لذا مصرف آن در طولانی مدت می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. بعلاوه شکلات تلخ حاوی مقدار زیادی از انواع آنتی اکسیدان‌هاست که برای بدن مفید هستند. شما می‌توانید از شکلات تلخ بعنوان زرهی برای کاهش وزن در برابر میل شدید به خوردن شکلات و هر نوع شیرینی استفاده کنید.

- کونیوآ: این خوردنی نوعی غلات اصلی و بومی کشور پرو است. این غلات حاوی پروتئین بالا است و به همین خاطر می‌تواند تا مدت طولانی احساس سیری را در شما نگه دارید. همچنین کربوهیدرات‌های موجود در آن به کندی در بدن آزاد می‌شوند و در نتیجه انرژی را تا مدت طولانی برای بدن تامین می‌کند. با توجه به این مزایا به عنوان یک خوراکی مناسب برای کاهش وزن توصیه می‌شود.


برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 15 بهمن 1390برچسب:, | 14:57 | نویسنده : ژیلا |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.